wtorek, 1 maja 2012





Wszystkiego najleszego, radości, szczęścia moc,
słoneczka wesołego, snów pięknych co noc.
Śpiewając idź przez życie, rozkwitaj jak ten kwiat
przy dobrym apetycie i zdrowiu sto lat.
J.Odrowąż-Wiśniewski
   
                             Chciałabym Wam podarować konwalijkę z okazji 1 maja. To jest jedna z  tradycji we Francji. Ci, którzy mogą lecą do lasu, żeby znaleźć, choć kilka konwali, a potem podarować je komuś kogo lubią, kochają, zaś Ci którzy nie mogą, nie znaleźli, albo im się nie chce, mogą kupić za 2-3 euro "bukiecik", który składa się bądź z jednej gałązki konwalii, albo konwalii i frezji lub różyczki, żeby nie było całkiem pusto.
                        Kwiat ma przynieść szczęście osobie obdarowanej, ale ja myślę, że choć przez moment czyni szczęśliwą róznież osobę obdarowującą. 

8 komentarzy:

  1. Zdjęcie jest urocze i bardzo pomysłowe. Przypomniałaś mi ten zwyczaj z Francji, widziałam to "szaleństwo" konwaliowe . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Giga? Ja lubie chyba wszystkie zwyczaje, niezależnie czy są polskie, francuskie, czy chińskie, jeśli tylko pozwalają na uśmiech, albo małą chwilę szaleństwa :))

      Usuń
  2. Piękne zdjęcie, pomysł przedni. Bardzo sympatyczny zwyczaj i dziękuję.
    Te czarno białe, są niezłe- a co byś powiedziała, że głębsze odcienie czerni ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko kochana, pomalutku, ja jeszcze tak nieśmiało, ale chyba załapałam bakcyla :)) dziekuje

      Usuń
  3. Coz konwalie przypominaja mi Polske...Konwaliowe szalenstwo z Francji... nie wiedzialam o tym zwyczaju. A ja "szaleje" ostatnimi czasy za gloriozami!
    Co do zdjecia...po prostu pieknsc
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Judith. Gloriozy?? Piękna nazwa, lece oglądać!!

      Usuń
  4. Dziękuję za konwalijkę, podoba mi się ten francuski zwyczaj.
    Świetny pomysł na zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję!
    Konwalie- to jedne z moich ulubionych kwiatów!
    Uwielbiam ich zapach!

    OdpowiedzUsuń